Navigaatiovalikko

angle-left Tiedote 19.12.2018

Tiedote 19.12.2018

Tiedote kuntaliitosselvitystoimikunnan kokouksesta 19.12.2018

Valtimon ja Nurmeksen kuntaliitosselvitystoimikunta piti toisen kokouksensa Valtimolla 19.12.2018. Kokouksessa käsiteltiin tekniikan, hyvinvointialan ja keskushallinnon toimialatyöryhmien nykytilaselvitykset, tarkasteltiin talouden näkymiä ja keskusteltiin talouden painelaskelmien lähtöolettamista ja skenaariovaihtoehdoista.

Selvittäjät Kaija Majoinen ja Jarmo Asikainen esittelivät selvitysraportin rungon ja yhdistymissopimuksen rungon ja asiakirjoja koskevat lainsäädännön vaatimukset.

Kuntalaiskeskustelussa on herätetty kysymys mahdollisen neuvoa antavan kansanäänestyksen järjestämisestä. Toimikunta kävi asiasta vilkkaan keskustelun, jonka päätteeksi puheenjohtaja järjesti asiasta koeäänestyksen. Äänestyksessä toimikunnan selvä enemmistö ei kannattanut neuvoa antavan kansanäänestyksen järjestämistä. Toimikunta totesi, että kuntalaisten palautteen antamismahdollisuuksista tiedotetaan enemmän ja selvitysprosessiin lisätään kuntalaiskuulemista.

Seuraava toimikunnan kokous pidetään työpajatyyppisenä tiistaina 29.1.2019 Nurmeksessa.

Toimikunnan puheenjohtaja Matti Kämäräinen ja varapuheenjohtajat Anna Hölttä ja Yrjö Räsänen vastaavat tiedottamisesta. Selvitystyöstä tiedotetaan kuntien nettisivuilla ja muistiot ovat julkisia.

SomeShare

Lisätietoja: