Navigation Menu

Публикатор

angle-left Nurmeksen kaupunki parantaa häiriötiedottamista yhteistyössä Nurmeksen Lämpö Oy:n ja Nurmeksen Vesi Oy:n kanssa

Nurmeksen kaupunki parantaa häiriötiedottamista yhteistyössä Nurmeksen Lämpö Oy:n ja Nurmeksen Vesi Oy:n kanssa

Nurmeksen kaupunki, Nurmeksen Lämpö Oy ja Nurmeksen Vesi oy ovat ottaneet käyttöön Blue Idea Finlandin viestintäsovelluksen, jolla voidaan nopeasti tiedottaa kaikenlaisista vika- ja häiriötilanteista tekstiviestillä.

Häiriötiedotteet ja häiriökartta tulevat näkyville myös tapauskohtaisesti kaupungin, lämpöyhtiön tai vesiyhtiön verkkosivuille sekä kaupungin somekanaviin.

Kaupunki, lämpöyhtiö ja vesiyhtiö pyrkivät jatkossa tekstiviestillä ilmoittamaan suunnitelluista huoltotöistä etukäteen ja äkillisissä häiriötilanteissa mahdollisimman nopeasti kaikille niille alueen asukkaille, joita häiriö koskee. Viestit lähetetään automaattisesti alueen yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen ja on näin operaattoreiden kautta saatavissa.

Häiriötiedote pitää kuitenkin tilata erikseen, jos puhelinliittymä on rekisteröity muuhun kuin asuinpaikkaan, operaattoria on kielletty luovuttamasta osoitetta, puhelinliittymä on salainen, prepaid tai tiedote halutaan toisesta osoitteesta, esimerkiksi mökiltä tai työpaikalta. Halutessaan viestit voi tilata useammastakin osoitteesta.


Häiriötiedotepalvelun voi edellä mainituissa tilanteissa tilata kaupungin verkkosivujen kautta, sekä kaupungin, lämpöyhtiön tai vesiyhtiön asiakaspalvelun kautta.

Nurmeksen kaupunki, Nurmeksen Lämpö Oy ja Nurmeksen Vesi Oy käyttävät palvelua ainoastaan häiriötilanteihin liittyvään viestintään. Palvelun kautta ei toimiteta laskuja tai pyydetä asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja.

Häiriöviestintäsivut (www-sivuja, avautuvat uuteen ikkunaan)

Nurmeksen kaupungin häiriöviestintäsivu

Nurmeksen Vesi oy:n häiriöviestintäsivu

Nurmeksen Lämpö oy:n häiriöviestintäsivu

Lisätietoja