Nurmek­sen kaupunki liittyy Myytti­nen Suomi DMC:n osakkaaksi – Pieli­sen matkai­lua­lue vahvis­tuu

Pieli­sen alue ottaa merkit­tä­vän askeleen kohti yhtenäi­sem­pää ja kilpai­lu­ky­kyi­sem­pää matkai­lu­ko­ko­nai­suutta, kun Nurmek­sen kaupunki liittyy Myytti­nen Suomi DMC:n (Kolin Matkailu Oy) osakkaaksi. Päätös tuo Kolin, Lieksan ja Juuan rinnalle Nurmek­sen ja Bomban ja vahvis­taa koko alueen matkai­lua yhden kattobrän­din ja yhtei­sen myyntior­ga­ni­saa­tion alla. Nurmek­sen liitty­mi­nen osakkaaksi tukee Myytti­nen Suomi DMC:n kasvua, joka on jo näkynyt konkreet­ti­sina onnis­tu­mi­sina sekä kotimaan että kansain­vä­li­sessä matkai­lu­myyn­nissä.

Myytti­nen Suomi ‑brändi on koko Pieli­sen alueen yhtei­nen tarina, joka ammen­taa suoma­lai­sesta kulttuu­rista ja luonnon voimasta. Se tarjoaa alustan, jonka avulla alueen palve­lut voidaan tuoda näkyviin yhtenäi­senä ja kiinnos­ta­vana kokonai­suu­tena. Nyt kattobrändi laaje­nee myös Bomballe. Bomban matkai­lua­lu­een oma vahva brändi säilyy, mutta koko Pieli­sen alueen yhtei­nen näkyvyys vahvis­tuu.

Nurmek­sen kaupun­gin­joh­taja Pasi Parkki­nen pitää osakkuutta tärkeänä harppauk­sena eteen­päin:
“Haluamme olla mukana raken­ta­massa vahvaa Pieli­sen matkai­lua­luetta, jossa Kolin ja Bomban vetovoi­ma­te­ki­jät tukevat toisi­aan. Osakkuus tuo meille ammat­ti­mai­sen myynti- ja markki­noin­tior­ga­ni­saa­tion, joka auttaa kasvat­ta­maan alueen matkai­lu­tu­loja ja vahvis­ta­maan Nurmek­sen asemaa matkai­lu­koh­teena. Tämä on luonnol­li­nen jatkumo yhteis­työlle.”

Nurmek­sen matkai­lun kehit­tä­mi­sestä ja matkai­lu­mark­ki­noin­nista vastaa kaupun­gin kehitys­yh­tiö PIKES Oy, jonka rooli alueen matkai­lun kehit­tä­jänä ja markki­noi­jana sopii Myytti­nen Suomi DMC:n toimin­ta­mal­liin erinomai­sesti. PIKES Oy:n toimi­tus­joh­taja Minna Heikki­nen kuvaa yhteis­työtä näin:
“Matkai­lun kasvu vaatii edelleen tunnet­tuu­den paran­ta­mista. Yhteis­työ vahvis­taa alueen tunnet­tuutta osana Pieli­sen ympäris­tön vahvaa matkai­lul­lista kokonai­suutta.  Kun koko Pieli­sen alueen tuotteet ja palve­lut nouse­vat esiin yhtenäi­sessä markki­noin­nissa, asiak­kaan on helpompi löytää ne.”

Myytti­nen Suomi DMC:n toimi­tus­joh­taja Jason Koukku näkee Nurmek­sen liitty­mi­sen osaksi yhtiötä tärkeänä osana koko alueen kasvu­ta­ri­naa:
“Kun Kolin, Lieksan ja Juuan lisäksi myös Nurmes ja Bomba ovat mukana, pystymme raken­ta­maan entistä vahvem­man ja kilpai­lu­ky­kyi­sem­män matkai­lua­lu­een. Yhtei­nen brändi, yhtei­nen markki­nointi ja selkeä digitaa­li­nen asiakas­polku tekevät alueesta houkut­te­le­van ja helposti ostet­ta­van. Tämä hyödyt­tää sekä matkai­li­joita että matkai­lu­yrit­tä­jiä.”

Osakkuus syven­tää yhteis­työtä alueen yritys­ten, kuntien ja kehitys­toi­mi­joi­den välillä. Yhtei­nen myynti- ja markki­noin­ti­ko­neisto mahdol­lis­taa laajem­mat kampan­jat, vahvem­man näkyvyy­den ja parem­man saavu­tet­ta­vuu­den niin kotimai­sille kuin kansain­vä­li­sille matkai­li­joille. Samalla Pieli­sen alue voi kilpailla entistä parem­min muiden suurten matkai­lu­kes­kus­ten kanssa laajuu­dessa, palve­lussa sekä laadussa.

Bomban vahva brändi säilyy edelleen, mutta se saa lisää näkyvyyttä osana laajem­paa kokonai­suutta. Myytti­nen Suomi ‑brändin ydina­ja­tus koros­taa alueen ainut­laa­tui­suutta, tarinal­li­suutta ja elämyk­sel­li­syyttä sekä yhteistä, pitkä­jän­teistä tekemistä koko alueen hyväksi.

Lisätie­dot:
Nurmek­sen kaupunki, kaupun­gin­joh­taja Pasi Parkki­nen
Pieli­sen Karja­lan Kehit­tä­mis­kes­kus Oy, toimi­tus­joh­taja Minna Heikki­nen
Myytti­nen Suomi DMC, toimi­tus­joh­taja Jason Koukku