Koti » Asuminen ja ympäristö » Häiriöviestintä

Häiriö­vies­tintä

Käytämme häiriö­vies­tin­nässä Blue Idea Finland ‑palve­lua. Sen avulla voidaan lähet­tää teksti­vies­tejä alueel­li­sesti niille kaupun­ki­lai­sille, joita mahdol­li­nen häiriö­ti­lanne kosket­taa. Palvelu on käytössä kaupun­ki­ra­ken­ne­pal­ve­lui­den lisäksi Nurmek­sen vedellä ja lämmöllä.

Tiedo­tamme teksti­vies­tillä käyttö­kat­koista joko etukä­teen tai nopeasti äkilli­sen häiriön johdosta, jotta voit varau­tua siihen. Tiedot­ta­mi­nen lisää turval­li­suutta sekä luotta­musta. Jos sinulla on julki­sesti saata­villa oleva puhelin­nu­mero, sinun ei tarvitse rekis­te­röidä sitä asiakas­por­taa­liin. Jos sinulla on käytös­säsi salai­nen /estetty puhelin­nu­mero tai työliit­tymä, on sinun rekis­te­röi­tävä puhelin­nu­me­rosi alla, jotta voit saada teksti­vies­tit. Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämö­kin tai vst. omistaja voi rekis­te­röidä puhelin­nu­me­ronsa siihen osoit­tee­seen, mikäli vakitui­nen kotio­soite on muualla. Tiedot­teita voi tilata itsel­leen useam­masta osoit­teesta.

Rekis­te­röi­ty­mi­nen

Rekis­te­röi numerosi palve­luun erikseen, jos

  • puhelin­liit­ty­mäsi on salai­nen tai prepaid
  • puhelin­liit­ty­mäsi on rekis­te­röity muuhun kuin koti-osoit­tee­seen (esim. työpu­he­lin tai kesämökki)
  • olet kieltä­nyt operaat­to­riasi luovut­ta­masta numeroa/osoitettasi

PIN-koodin tilaa­mi­nen

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelin­nu­me­rosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähkö­pos­tio­soit­teesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi ‑paini­ketta. Saat pian nelinu­me­roi­sen PIN-koodin teksti­vies­tillä ja/tai sähkö­pos­titse.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varat­tuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-paini­ketta.

Katu-osoit­teen lisää­mi­nen

  1. Kirjoita erilli­siin kenttiin ensin posti­nu­mero, sitten kadun­nimi ja talon numero. Huom. kentissä automaat­ti­nen täyttö, odota hetki tietoja syöttäessä!
  2. Tarkista kirjoit­ta­masi osoite­tie­dot ja klikkaa Jatka-paini­ketta vahvis­taak­seni osoite­tie­tosi rekis­te­röi­mi­nen.
  3. Valmista tuli ja saat jatkossa valit­se­mal­lasi tavalla viestin, jos ilmoit­ta­maasi osoit­tee­seen tulee vika- tai häiriö­ti­lanne. Voit sulkea välilehden/selaimen.

Voit lisäksi rekis­te­röidä enemmän­kin kuin yhden osoit­teen, esimer­kiksi kesämö­kin tai lähi-omaisen osoit­teen. Huolto­yh­tiöt, isännöit­si­jät ja muut yrityk­set voivat tilata hallin­noi­mansa kiinteis­tön osoit­teesta häiriö­tie­dot­teet.

Pidä yhteys­tie­tosi ajan tasalla

Jos osoit­teesi tai puhelin­nu­me­rosi muuttuu, voit aina päivit­tää tieto­jasi kirjau­tu­malla uudel­leen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tieto­jasi.

Rekis­te­röinti

Häiriöt kartalla

Häiriö­ti­lan­teet